torsdag 4 november 2010

Stackars lilla Bässe.

Ja det är synd om lilla Bässe! Här får det arma gossebarnet agera modell då jag vill skryta över resultatet av min garnmisshandel. Bestämde mig för att ta tag i mitt gammla syslöjdstrauma, möta mina demoner och börja en kurs i stickning.


I morse fann jag mitt försummade yngsta barn uppålad i spjälsängshörnet gnagandes på en infångad lampsladd med sina vassa små bissingar.



Här agerar han glatt lockbete



Det är typ enda sättet nu för tiden att få lillan att "frivilligt" vara med på kort. Tar man fram kameran och vill fota henne så blir hon något mellan svinförbannad och dötjurig.
Gäller då att säga ok då fotar jag Bässe i stället och till blixtrandet mot honom jollra med honungstämma.
Då övervinner hon minsann sin fotofobi, skriker att det är hennes tur och ler så sött in i kameran i nån liten sekund iallafall.


Inga kommentarer: