söndag 23 november 2008

Medans degen jäser och lillan sover




Så tänkte ta och passa på att uppdatera lite. Som titeln skvallrar så håller jag på att bakar, fyller ju snart år så då får jag en ursäkt för att baka! Hittade ett recept på nätet tror det var från Ica på Saffranslängder med vitchoklad. Jag tycker det låter spännande är kanske inte helt övertygad om att det är en vällyckad blandning vitchoklad och saffran men det kommer se snyggt ut på kakfatet :-)

Min Farmor och farfar ringde för en stund sedan tyvär kommer inte de att komma då farfar igen åkt på lungingflamation, stackarn verkar aldrig få vara riktigt kry, men nu har han tydligen fått en dunderkur med penicellin. När han kryat på sig så kommer dom förbi och fikar.



Eira fick paket i fredags från mammas moster Cathrine med familj, eftersom jag hade knäet fullt av övertrött litet barn så fick morbror Daniel öppna. Det var en jättefin klänning med matchande undertröja samt två par sockar. Allt är i rött och prytt med hjärtan förutom sockarna som det är stjärnor på, Eira kommer verkligen att vara finast på kalaset.


.... Måste bara slänga in en bild på bakresultatet, tog dubbelt så mycket saffran som receptet sa och gjorde bullar istället för längder. Ok erkännas ska väl även att jag nästan dubblade smörmängden i fyllningen å det blev så gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh mums!!!
Kommer på stört. :-)

Familjen Knas sa...

*S* du får vänta tills den 25:e;-)
Dom vart riktigt goda