måndag 24 november 2008

Varför ska man alltid gilla det dyra?


Har hittat en sida med så söta barnkläder på nätet men självklart kostar dom jättemycket. Moderskapet har gjort mig bra konstig funderar faktiskt seriöst för första gången i mitt liv på att försöka lära mig sy.
Pga att jag hatade syslöjd och inte alls gillade syslöjdsfröknarna (dom gillade inte mig heller) så längtade jag tills 7:an, då slapp man nämligen i andra terminen sy. Valde då träslöjd och har sedan dess undvikit symaskiner (och surkärringar) helt.

Vet att Micke länge velat haft en symaskin så vi ska nog spara till en sådan. Förhoppningsvis så kanske mitt nya tålamod och intresse kan hjälpa mig nu till att förstå hur man trär en symaskin :-)

Extra roligt vore det om Eira till sommaren kan gå på Vikingamarknaden i hemmagjorda vikingakläder, I sommras när vi var där så sa vi det "nästa år då har vi våran dotter med oss". Helt otroligt men sant så är det, nu har vi en dotter!



Bilder från igår på våran stora badflicka




2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får ta och köpa symaskin på ikea, kostar 500 nånting... :-)
Åh hon är så vacker Eira, längtar tills i morgon.
Kram

Familjen Knas sa...

ja det blir nog en sån :-)
Dom som oxå har blivit sysugen på äldre dar kanske vill gå nån sykurs med mig om det går nån :-D