tisdag 9 mars 2010

Eiras förkylning har kommit tillbaka och idag ringde de från dagis. Hon var inte alls så pigg som vi trodde utan riktigt ynklig, så nu blir det till att vara hemma ta det lugnt och bli frisk.

Idag medans lillan fortfarande var på dagis så var vi på MVC. När Karin klämde mig på magen så frågade hon hur stor Eira var när hon föddes Micke svarade och hon sa då.

- Jo det blir nog en knubbig bebis det här med.

Vi fick även svar på prover som togs förra gången och blev informerade om att jag har GBS Grupp-B streptokocker. Nedan en länk som förklarar detta
http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=6

Först så blev jag ganska nervös eftrsom jag under förra graviditeten läste en del om GBS och hur illa det kan gå. För oss minskar risken för smitta till Bubblert eftersom jag kommer att snittas och min Barnmorska säger att det inte ska vara någon fara.

Så här stor är lillebror nu!

1 kommentar:

Strandskatan. sa...

Hej på ER!

Sänder många varma krya på Kramar till Eira.Snart är vintern över och därmed alla dess baciller.

Ufff..Jag tordes inte läsa.Förstår
bara att det är nå läskigt.Huvvà
Läser vidare och blir hoppfull igen.
Det ska bli så roligt att få se lille knubben, också.

Så, en annan sak.Den bilden, du la in på Eira och lillparda,är för liten,för mina skrumpna ögon..Ha.ha..Gissar att du har den i större format, som du kan maila eller lägga in här så vittjar jag.

Ha det riktigt bra min vänner!
Varma kramar med sol, uti!