tisdag 22 februari 2011

Smyger in

Nu småtrotsar jag mitt egetpåhävda nätförbud för att ladda upp lite minnen inför framtiden. Jo jag kör en nätvitvecka men tänker som så att detta är ett fotoalbum och jag surfar ju inget i övrigt så... ;-)

Igår hade vi turen att få rå om Lola i några timmar det var så roligt. Eira brukar ibland säga att hon saknar Lola och hon ser verkligen upp till henne. Det märks verkligen då Leonora blir "sur" på Eira för då blir lillan så olycklig ber 1000 ggr om ursäkt och blir så ledsen om hon inte blir förlåten bums.
Dom lekte fint tjejerna och kollade lite på Tingeling.


Även Elrik är bra förtjust i Lola.



Eira är nu inne i en intensiv kladd/målarfas det är både roligt och påfrestande hon har så kul men det blir minst sagt kladdigt och resultatet blir artistiskt en bedrövlig sörja. Detta kan jag ärligt säga då hon nästan alltid avslutar varje målarsession med att kladda runt och blanda ut allt hon målat med händerna.
Men hon har nu även börja intressera sig så smått för att rita med kritor och pennor men får hon välja så blir det storkladd.



Det går framåt med våran Toa och nu börjar man faktiskt kunna föreställa sig hur det kommer att bli.
Dom fiffiga hantverkarna kommer med så bra ideer och vi har nu så att säga krympt badrummet en aning och på så vis fått lite större hall samt snyggare och mer effektiv badrums yta.

I dag när jag var i hallen och la Eira till rätta i vagnen så fick Elrik tydligen nog på att vänta på påfyllning. Denna syn mötte mig när jag kom in. Grabben hade sträckt sig efter tallriken och åt både ifrån den samt gnagde på plasten.
Eftersom han är av samma modell som sin syster så går det inte att ge han en tallrik med mat utan han småäter de bitar man lägger framför honom, men de tog slut och en god bässe reder minsann sig själv.



Igår så lekte vi med lera Eira och jag hon ville att jag skulle göra en Wynja figur och jag kämåpade tappert för att få till denna stackars missbildade filur samt den gröna.
Till "Wynja" så gjorde jag köttbullar små svarta lerkulor som Eira tyckte det var så roligt att hon åt. Vi gjorde även en större som hon bajsade ut. Jättelyckat!! :-D
Efter en stund så tar Lillan upp några köttbullar och säger ögon och trycker dom tillrätta på våra varelser hon tog även en som blev till hundnos.
Jag satt bara och gapade, hon är ju ett geni!!


Idag fick vi med posten ett brev från kommunen, Eira har kommit in på det dagiset vi sökt! Vilken lycka! Jag har oroat mig för detta att hon inte skulle komma in där då jag hört att det är väldigt populärt och fasat för att hon måste hamna på nått skitdagis då min föräldraledighet tar slut och hon måste ha en plats.
Vi har nu även sökt för Elrik och förhoppningsvis så får han en plats där han oxå tills att det behövs.
Måste medge att det bringar blandade känslor. Vart tar tiden vägen? Nytt dagis till lillan med allt vad det innebär. Blotta tanken på att Elrik dessutom snart måste slungas ut i systemet ger mig halsbränna och oro men jag är glad att det är dagiset vi vill ha in Eira på som hon nu fått plats på.
Lillen har ju tid att växa på sig och när han sedan måste börja dagis så har han förhoppningsvis sin storasyster redan där.

Inga kommentarer: