onsdag 11 februari 2009

Äntligen så har vi internet, telefon och tv igen, efter att ha varit lite svajigt några dagar så la det av helt i Onsdags morgon. Har inte hänt så mycket här eller jo ganska Eira och hennes far har fått rått om varandra en hel del då jag har jobbat 4 nätter. Och dom klarade sig oförskämt bra utan mig, hade väl faktiskt velat att de saknat mig lite mera iallafall.Det är underbart att hon klarar sig så bra utan mig slipper ju ha dåligt samvete när jag jobbar.
Annat är det med Wynja ibland räcker det med att hon vänder sig bort från lillan så börjar Eira skrika, det händer att hon skriker förtvivlat och gråter om Wynja lämnar rummet. Men när Moderskapet jobbar natt och är borta i evigheter så myser man bara så gott och är så nöjd med pappa och Wynja.

Idag testade vi för första gången med att ge Lillan banan har ju gett henne potatis och morots puré nu några ggr och hon hatar det.
Banan vart inte heller någon succé hon grimaserade och det slutade med skrik men nu så kände hon efter lite med tungan och lät moset röras om lite i munnen så den här gången utforskade hon lite. Hade väl hoppats på att hon skulle gilla det var ju ett tag sedan vi gav henne något annat än tutte men tji fick vi.



Jepp så här skulle nog valutan i riket se ut om vi fick bestäma, mynt präglade med den lilla husgudinnan vår.
Nedan orginalbilden, de manipulerade bilderna är tillfixade på http://photofunia.com/




Ibland får hon till det med sitt fäktande




Detta är hennes nåd Eiras familjeblogg finns inget utrymme här för trams som politik eller samhällsanalyser.

Efter så många dagar utan uppdatering hur har ni kunnat klara er utan bilder på Lillan i gymmet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kalasbilder! Det ser ut som lillan boxar in handen i munnen på mig på tidningens förstasida, hehe. Inte för att jag vill vara den som är den men vi var faktiskt Internetlösa ända från onsdagens morgon, så det har varit lite extra synd om oss faktiskt ;)

Familjen Knas sa...

Åå var det sånna evigheter vi fick genomlida. tror mitt sinne för att förhindra traumat att förstöra mig totalt skyddade sig genom att ljuga den internetlösa tidsperioden kortare