måndag 16 februari 2009

Igår morse

Möttes jag av denna syn när jag gick ned för trappen, Benny hade då verkligen jobbat på bra. På förmiddagen delade vi till att börja upp oss, Benny stannade hemma och vilade, jag lillan och Micke åkte ut till Birsta medans Jessika Barbro och grabbarna for iväg på äventyr. Vi var tvungna att köpa mera läggagolvsmojs tidigare så hade Micke vart iväg och uträttat ett ärende till syrran och då fick han ett presentkort på Bauhaus, helt underbart så slapp vi betala för det!
Vi han även iväg på Bomm och köpte där en födelsedagspresent till farmor Barbro som vi vart riktigt nöjda med. Eftershoppingen åkte vi upp på Norra berget och mötte upp med Barbro Jessika och grabbarna.
Ludvig och Lukas härjade på med snön

Åkte lekkarusell och linbana, det gjorde även Jessika och Micke.


Det fanns även en brasa tyvärr tänkte inte vi på att det fanns möjlighet att grilla men det var oxå gott med tunbrödrullar och Pucko.

Lillan i sin söta men tyvärr för stora mössa som hon fått av sin snälla moster Helené
Kvällen avslutades med "sagostund". Eller nja Micke läste ur en av sina gammla rollspelsböcker, hörde han berätta om illvättar och andra monster skapade av onda människors själar som roar sig med att sprida hemskheter, alltså strålande kvällslektyr...
Ludvig sa till slut till Micke att nu behöver du inte läsa mera.
En av dagens stora höjdpunkter var helt klart när vi spelade vändtia, har inte gjort det sedan mellanstadiet men det är nog så som Ludvig sa - Maria Du är nog född till vinnare. Han är en väldigt vis ung man Ludvig ,men jag vann bara två gånger den tredje kom jag tvåa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denna sida uppdateras lite oftare tror jag... Nice med nytt golv,snyggt också! Lycka till med listerna;D

Familjen Knas sa...

ja jag står och glor nöjd på golvet titt som tätt, är så skönt att äntligen ha ett riktigt golv. Är jättenöjd med det.
hehe jepp ska jobba på listerna :-)