lördag 17 oktober 2009

Hemma igen efter en på tok för kort tur till farmor och farfar

Tisdag - Fredag gick verkligen fort speciellt med tanke på att både Tisdag och Fredag var resedagar så känns det som att tiden för vårat besök hos farmor och farfar bara sprang iväg.

Sedan vi sist sågs så hade ju Eira hunnit fylla år, det sämsta med att ha släkten långt bort är att det blir så sällan man ses men en positiv sak finns och det är att man får flera födelsedagar om året.
Lillan firades och i nästa inlägg kommer några bilder från det kalaset, här nedan syns lillan med paket hon fick redan första dagen vi var därnede alltså innan födelsedagsfirandet.


Av farmor och farfar fick hon Duplo Lego, En bonngård i trä med tillhörande djur och massor med fina kläder.

Mitt favoritpaket var det som inehöll fler par sockar än vad hon tills då hade!

Ibland jämför jag lillan med en orkan för hennes härjningar står enbart gigantiska naturkatastrofer efter.
Farmor och farfar fick minsann erfara att deras lilla barnbarn är av den allra mest klåfingriga och uforskande sorten.
Länge leve tejpen!




Ett nytt hem inebär ett nytt skafferi att besiktiga




Nyduschad och tjurigt läsande en tidning ville inte klä på sig.


Mammas snoriga lilla solstråle



Några grannar till farmor och farfar




Eira satt i några sekunder och gungade



Lill- knaset har börjat klättra och hon klättrar överallt hon kommer åt.
I förmiddags höll hon på att skrämma livet ur mig då jag satt och samtalade med mor på telefonen, jag befann mig i vardagsrummet och när jag kollade in i köket för att se vad dottra håller på med så möttes jag av en läskig syn.
Hon hade tagit sin BRIO vagn lagt den på sidan och klättrat upp på den med stöd av grinden till hallen.
När jag kollade dit så stod hon där uppe på balanserandes och hängde över mot grinden! :-(





Bubblert få se vad vi får höra på Tisdag men går allt bra så blir det ett litet syskon i Maj

3 kommentarer:

Mikael Åkesson sa...

Det fantastiskt trevligt att få träffa päronen lite och det tyckte ju Eira också helt tydligt. Det går ju alltid för snabbt när man är nere och man hinner träffa för få och de man träffar träffar man för kort tid. Nåja, vi får se till att komma ner snart igen, absolut senast till jul!

Strandskatan. sa...

Jag ber om att få GRATULERA!
Så himla kul verkligen.
Det ska bli roligt att följa
även denna lilla människa.
Eira, bara älskar jag att
följa på alla hennes äventyr.
Möjliga och omöjliga både här och där.Bara så kul när hon käkar murbruk.Vilken tjej! Hon är speciell och kommer att gå långt.

Jag sitter just nu uppe i Ångermanland, behövde lite relax.
Och, blidskapandet har legat på is länge nu.Tråkigt nog.

Ha det så bra och var rädda om ER!

Kram från Lena.

Familjen Knas sa...

*Strandskatan*
Så roligt att höra från dig har saknat dig och förgäves försökt komma in på din blogg.

Hoppas du har en trevlig vederkvickande och inspirerande vistelse i Ångermanland.

Många kramar från oss!!