torsdag 10 december 2009

Tomte

Idag har Eira tomtat på.
Här avnjuter våran lilla tomtetös sin nya favoritträtt som är mannagrynsgröt.


Det första hon gjorde väl hemkommen från dagis var att slänga sig över sitt Duplolego. Hon fick en kartong i födelsedagspresent av sin farmor och farfar.
Vi har inte tagit fram legot förren nu och gissa om hon gillar att bygga med det!



Kanske en liten arkitekt i vardanet?



Tomten på dagis


Det var luciafirande idag därav tomtigheterna


Lillan var en superduktig tomte och applåderade entusiastiskt de äldre barnens sångframträdenden.





Mmm Kaka!







6 kommentarer:

Strandskatan. sa...

Men så söt!
Jag får sådan shoppinglust när jag ser lilla tomteflickan eran.Tänk!
Vilka förståndiga föräldrar ni är.
Helt rätt att "hålla inne" med leksakerna en stund.December är snart slut och vi går mot ljusare tider.Igen! Visst är det härligt.
Lika härligt och roligt, är det att följa lilla Eira, i alla hennes upptåg.

Strandskatan. sa...

Hej, igen!

Skriver här för jag hittar inte er maiadress.Jag kunde inte motstå shoppinglusten.Därför har jag en bild, på Santa Girl.
Jag tittar in igen senare för att kontollera om det kommit in en ledtråd.Så jag kan hitta rätt adress.

Ha det riktigt bra!

Strandskatan. sa...

http://credne.blogspot.com/

Här lägger jag in bilden.......:)
Strax.

Strandskatan. sa...

Idag är jag minsann en efterhängsen typ.Ha,ha,ha....Jag kunde inte låta bli att utan fixa en bild till på söta Eira.Bråda gagar på farm service, väntar på min blogg.

Kram från mig.

Familjen Knas sa...

*strandskatan*
Dina inlägg värmer alltid så kul att du följer oss :-)

Ojojoj måste springa in på din blogg nu och kolla:-)

Min mail är maras631@hotmail.com

Familjen Knas sa...

Tackar ödmjukast för de vackra bilderna.
Du sprider verkligen glädje i den här trista vintern!

*kram*