söndag 28 februari 2010

Drakborgen!

Igår var vi med Sandra Sigge Sandra och Daniel till Drakborgen, det var första gången sedan lillan var en siså där 3 månader som vi var där.
Det är verkligen skitkul där! Det tycker jag även fast jag nu är mer eller mindre invalidiserad och ej kan klättra och busa på.
Med avund så fick jag nöja mig med att se på när Daniel och Memmlan studsade runt i hoppborgen.



Eira blev till att börja med helt paff och en smula skrämd av all liv och rörelse. Det var verkligen en välbesökt drakborg och barn i alla åldrar stojade och härjade på.


Lillan tog sig god tid att beundra lille Sigge. Vi hoppas innerligt att Eiras bebiskärlek ska finnas kvar tills efter Maj då hon får sig en egen liten bror. Hon blir så len i rösten smeker bebisarna så försiktigt och vill krama dom.



Det gick faktiskt bra fort för hennes rädsla att släppa och plötsligt sprang hon omkring och skrattskrek som en galen.


Nervkittlade spänning för stora..


och för småa. Även i den gula lite större kanan åkte Memmlan och Eira men de bilderna blev så dåliga.


På Daniels visa inrådan så skulle vi innan vi åkte iväg äta rejält för att slippa sätta oss ner och äta.


Men min hunger rev fort i mig och smittad ner de övriga.



Lille Sigge var nöjd hela tiden och så otroligt mysig och go. Nu går det även att lura av charmtrollet leenden och jag måste erkänna att jag blev uppfylld av en stor längtan till Maj.


Det var verkligen en supertrevlig och mysig dag med gott sällskap och många skratt.
Hua så bedårande det är att se ens lilla avkomma så glad och busig, även fast lillan är så liten så leker faktiskt hon och Selma lite ihop om än oftast på skilda håll. Det finns som sagt lekställningar och påhitt för alla åldrar där. Vid nästa besök så ska jag ta tillfället i akt och göra som Sandra, för blott 50kroner så fick hon sig en härlig massage!

Inga kommentarer: