söndag 9 januari 2011

Ett av Eiras absoluta favorit göromål här i världen är att titta på TV. Jo jag vet det låter illa men så är det och jag hymmlar inte. Våran dotter älskar dumburken lite väl mycket.

Hennes absoluta favorit som hon på mornarna kan grina efter är Musse piggs klubbhus, ett vämjeligt nonsens program som ska vara pedagogiskt.
Så jag får väl trösta mig med det att det ska vara ett lärande program men jag hyser stora tvivel om det.

Härom dagen så var det för tillfället inget av intresse för lillan på hennes vanliga favoritbarnkanal som är Disneys för de minsta.
Lilla fröken är nämligen väldigt selektiv i sitt tittande och är det något hon inte gillar så kan hon bli galet förbannad och kräva att det ska visas något bättre. Oftast så stänger jag då av tv:n men nu blev det Mumintrollet. Det verkade lagomt snällt och menlöst. men som jag bedrog mig på den punkten. Det gick bra i kanske 2 minuter sedan så ekade skrik av skräckblandat panik genom vårat lilla skjul och Eira gömde sitt lilla gråtande ansikte bakom sina händer.

Lillan hade nu mött skräcken själv Mårran eller som hon själv skrek Ett Spöke. Stängde självklart av så fort som möjligt och tröstade mitt lilla knytte.


En annan sak som Eira finner ytterst roande är att pryda Elriks huvud med vad än som går att lägga där på.Bässe som här inte alls var varken frisk eller pigg lät henne hållas.

Numera är det närmast omöjligt att få lillan att ställa upp på fotografering, det händer nästan bara då man fotar Elrik, då kommer hon springande och ställer sig ivägen eller ska göra det han gör.

Inga kommentarer: