fredag 5 december 2008

Händelserik vecka som vanligt

I måndags åt jag ur nappflaska för första gången. Mamman pumpade ur mjölk ur brösten och jag satt i pappas famn och åt lite grann. Eftersom man precis innan hade ätit sig mätt på mamma så blev det bara några slurkar innan jag var tvungen att protestera så de fattar galoppen. Men det gick bra en liten stund vilket fick mamma Mia att utbrista: ”Mamma ska på krogen, mamma ska på krogen!”, förvisso med en stor portion ironi.

Här testar jag att äta från nappflaska för första gången. Gott men man var ju redan mätt liksom.

Jag åkte med mamma och pappa till gammelmormor i tisdags eftersom hon fyllde år. Där var även mormor och Peter när vi anlände. Barnkäre Peter tog hand om mig ända tills de åkte. Vi gav ett fint uppförstorat fotografi på mig själv och ett kort med fyra generationer på med matchande ramar till momma. Fast det var momma som fyllde år fick ändå jag flest paket, tre stycken till antalet innehållande kläder. Det var en vacker klänning, en fin tunika med byxor och en lila smått psykedelisk, jättehäftig byxdress.


Momma var uppklädd och fin på sin födelsedag.

Fin klänning jag fick av Momma. Nu har jag fyra skottskrutiga klänningar som jag fått av mina släktingar. Är det mitt skottska påbrå som gör sig påmint månne.

Jag har skrattat ett i min faders öron klingande skratt idag. Tidigare har jag bara skrattat ljudlöst och på sistone något grymtande men idag var det ett riktigt litet skratt som kom från pappas underbara lilla vän. Först körde jag några skrattsalvor när jag samtalade med far och sedan i badet med mor. Jag har haft det lite jobbigt med gaser ett tag nu men de senaste tre dagarna har jag verkligen producerat illaluktande mökar. Pappa och mamma var nära att trilla baklänges. Jag gillar att likt Mr Burns hålla på att fiffla med händerna mina och jag håller även på att göra mitt bästa för att äta upp dem. De är ju bara så himmelskt goda. Ibland äter jag på mamma eller pappa också. De har en något vuxnare smak men ändå helt ok. Jag har börjat dräggla jättemycket så att mamma och pappa knyter hakklappar av tyg på mig för att förhindra att jag blöter ner mina kläder. Hela framsidan kan bli genomblöt i annat fall så man ser ut som en svettig gubbe på gymmet.

Jag sover i skön hängmatta

Idag sov jag även middag i min hängmatta för första gången, det var otroligt mysigt och man sov riktigt bra i den. Ser fram emot att få testa den turkiska vaggan jag fick av mammas kompis, lär bli häftigt värre. Tidigare idag så visade jag mina föräldrar mina stå-egenskaper som enligt dem är mer än utmärkta. Inte mycket sämre än mamma i alla fall ;)



Här står man, ser ut som man ska göra några danssteg faktiskt men det får vänta. Imorgon kanske...


/Eira
(Spökskrivet av: Pappa)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vilka söta bilder!!!
Men va faan har ni gjort på sista? :-D

Familjen Knas sa...

Mm lillan är ett stadigt barn! Hon står själv :-D