torsdag 26 november 2009

Mera pynt

Gissa om Eira bliv störtförtjust när hon igår fick se att det julpyntats inne på ICA. Munnen gick på henne oavbrutet.
- Titta titta dää! Ivrigt pekandes upp mot stora svulstiga julkulor, klockor och annat tjafs. Hon fick tag i glittriga guldgirlanger som hon beundrade men vi avstod från att köpa dom.
Hon ser då verkligen allt pyntet i taket på ICA hänger högt upp och varken jag eller hennes far hade ens sett det förren hon uppmärksammade de.

Vi adopterade en tomtegubbe och Lillan blev minst lika till sig i morse när hon fann han uppe på gardinstången som hon igår blev över allt glittrande inne på affären.



Det vackra konstverket till vänster om fönstret fick jag i födelsedadspresent av lillan.


Vi köpte även en adventslåda eftersom min gamla adventsljustake är spårlöst försvunnen, blev av bekvämlighetsskäl en billig ICA pryl.
Vi hade tyvärr inga vita eller röda ljus hemma men men svarta ljus är oss på nått vis.


Skåda lillans konst på nära håll!!


Ungens klättrande driver mig närmast till vansinne och i perioder så slänger jag ut alla hennes klätterbara leksaker, men då finner hon andra lösningar.



Eftrsom det nu faktiskt kom in några kommentarer så har Eira och jag tagit det gemensamma beslutat att fortsätta blogga men bara på prov.

Fortsätter det att eka tomt i kommentatorfälten så får vi allt se hur det blir.

1 kommentar:

Strandskatan. sa...

Hej i arla morgonstund!
Jag sitter här och skrattar åt ert lilla kak och matmonster! Det är jätte roligt att se ALLA Eiras, påhitt för att nå dit och det hon vill.Jag är övertygad om att denna flicka kommer att gå långt.Alla vilda hästar,ni äger inte förmågan att hindra Eira.Så lägg ner!Här ser ni en flicka som. VET vad hon VILL!

Tack, för att ni delar med er och Kram!