måndag 5 december 2011

Dagens facebookuppdatering

Kikade in på toaletten där Eira i full fart med att uträtta sitt ärende har plockat upp en diger hög med tidningar från golvet och prydligt staplat upp dom med de andra. Förvånat tittar jag på högen undrar hur den hamnat där , då jag tittar på dottern står hon och plockar ur mina hårstrån ur borsten och slänger dem i toan. Ordningsamma lilla bortbyting hur gick det här till?!

Tidigare i morse gav hon mig dessutom en liten utskällning eftersom jag i stöket att göra frukost tappat ut en theförpakning som hon då satte sig och plockade upp. "mamma du är dum, tappa ut så allt är på golvet!" -Mäh jag är inte dum bara klantig och stressad. Ja mamma fölåt sa hon du samtidigt som hon leendes ruskade på huvudet skrockade lite och tyst talande för sig själv vackert la nästan alla thepåsarna i små staplar i paketet. :-O

"Jag tror pappa sover på jobbet." Öh va, vad tror du att han gör på sitt jobb?
Han leker där, han äter gröt och gungar,,,,

Eiras syn på vad hennes far gör om dagarna då han "jobbar"


Inga kommentarer: