tisdag 13 december 2011

Lucia

Dagis luciafirande blev en intensiv upplevelse för oss alla. Det visade sig att alla kom. Alla föräldrar till alla barn och så tog dom med sig alla dom någonsin träffat. Närå men det var väldigt mycket folk och svårt att ens få en skymt av vare sig den egna dottern eller någon annan av barnen pga den massiva muren av människor som tittade på. Jag lessnade, ursäktade mig knuffade mig emellan och satte mig på huk framför åskådarskaran och fick till slut se.
Dom var jätteduktiga! Eira var nog en av dom som hade svårast att stå still och hon kom över till mig efter ett tag och sjöng vidare.


Elrik var även han rätt road men deltog ej i tåget utan fikade och tittade på från sin fars arm.

Övar lite innan uppträdandet.

Varm saft, massor med folk, pepparkakor och lussebullar. Tja han trivdes rätt bra fram tills hans längtan efter att få leka med mashallerna krockade med hans fars strävan att inte låta honom göra det.

Minja var där!
Eira var riktigt stolt och förnöjd över hur stark hon såg ut med flera lager kläder bland annat en jacka under pepparkaksdräkten. Titta mina muskler så stora!! Bra där gumman ska försöka se det så jag med när jag kollar mig i spegeln och ser en michellingubbe.

Eira i ett hav av tomtar tärnor lucior och stjärngossar. Eira ville inte gå hem när det var slut men eftersom Elriks tålamod med Mickes förbud helt tagit slut så gick vi till bilen. Då hände det. Eira fick ett av sina sällsynta men extremt kraftiga utbrott! Kort och gott en rätt så spännande dag.

Av hänsyn till övriga som ej gett medgivande till publicering så låter jag bli att posta kort på dom.

Inga kommentarer: