torsdag 15 december 2011

Mumsfillibabba!

Eira var vid hämtnigen blöt kall och sugen på mellis. jag lovade henne ett bad och att jag skulle baka bröd.
Väl hemma så fick jag anledning till att känna tacksamhet mot dotterns extrema badvanor. Hon vill helst vara i badet så länge att man måste fylla på med mer varmvatten.
Tur var det för jag läste inte igenom receptet innan jag började på och det visade sig vara två jäsperioder.

Mm mums mamma det är mumsfillibabba mamma det är mumsfillimammma!!

Till bords blev en varm skrynklig Eira närmast lyrisk. Nybakad källarfranska och varm kryddad kakao med vispad grädde. Det är ju inte helt fel att behöva vänta på.



Elrik blev nöjd även han det var ju grädde överst.Grädde är näst efter Smör det bästa han vet. Igår när jag tog fram grädden för att ha i kaffet kom han skrikandes oviftande med sin lilla mugg som han tyckte att jag skulle fyll med grädde till han. Nej han fick bli extremt besviken och arg på mig.


KLAR! Och där laddar han för den närmast obligatoriska tallrikflygnigen.

Inga kommentarer: