måndag 5 december 2011

Tiden går fort

även när man har det tråkigt. Tänker nu fortsätta att blogga för det kommer nog annars kännas trist om några år eftersom jag aldrig hinner med att dokumentera de smås framsteg i böckerna som var tilltänkta för just det.

Wynja är borta och Fylgja lika så, det har varit en väldigt tuff tid på flera olika sätt men detta är inte platsen att älta över detta.

Mycket händer på kort tid igår var vi på julskyltning i Kvissleby och Eira var som i extas. massor med folk, häftigt tåg i ett skyltfönster och framför allt så fick hon vara brandman. Jepp när lillan blir stor då ska hon bli brandman. Det var öppet hus på brandstationen och den stora brandbilen var öppen för ungarna att klättra upp i och prova ratten.

Det blev en lyckad eftermiddag speciellt för Eira som på förmiddagen hjälpt sin gamle far pappsen ute på gården. På vägen hem så fick hon dessutom det första hon såg när vi kom in till byn och de genast ville ha men fick vänta på. Kolbullar! Hon gillade dom och det värmde skönt vid grillen medans det tillagades för det kändes verkligen i våra dåligt påklädda kroppar som årets kallaste dag.

40kr gick en kolbulle på, inte särskilt fiffigt alls, för folk som ville ha sig en och frågade om priset ryggade tillbaka och skippade härligheten. Det slog mig som en blixt från klar himmel att det här kan jag göra bättre! Tre lagg i olika storlek allt från barn storlek till rediga karlportioner och dryck skall ingå för högst 30kr. Dom varken sålde eller bjöd på dryck vilket jag tycker är rätt märkligt. Det skulle vara riktigt kul har haft marknadsdrömmar sedan jag var liten så vi får se, kanske kommer jag i framtiden bli kolbulleförsäljare.

Inga kommentarer: