lördag 15 augusti 2009

Selångersmarknad

Efter att vi varit hos Milla och Co så åkte vi hem en sväng för att hämta bärsele och tanka våran till blod slagna lilla älskling med välling, hon sov som en stock men hann ändå med att äta innan nästa äventyr.
Förra året så var vi höggravida under Selångermarknad men även fast att jag då var stor som en val så sprang vi snabbt igenom området för att slippa att trängas med alla puckon.
Jag blev väldigt upprörd minns jag, alltså själv så daltar jag gärna med gravida men förväntar mig inte att andra gör det, men varför knuffa en person som så lätt kan få slagsida?


I år var det pappsens tur att bära Eira runt marknaden och i år hade vi även betydligt mer trivsamt! Lillan var på ett intresserat och bra humör hela tiden och hon var även den som köpte mest med prylar.



Vi träffade Helené och Antti en sväng och jag fick de söta ungdomarna att posera lite ( jepp jag är en tant.)
Till Eira hittade vi bla en Star Wars t-shirt som hon kan ha om några år, hon valde själv ut vilken älva hon villa ha till sin samling genom att skrika högt manande och samtidigt peka på den.
Masken köpte vi i samma stånd som artifekten syrran beundrar.
Helené hittade ett stort stycke beundransvärd konst som hon verkade väldigt intresserad av.
*Bilderna ska vara klickbara för förstoring*

Men den mest intressanta tingesten och som vi var tvugna att köpa till våran dotter är "Åsna".
Detta tygdjur är inte alls så menlöst som det ser ut, nej då man tryck han i vänster handflata och det kommer hög vederstygglig sång och han börjar till den dansa spasmatiskt.
Lillan blev förtrollad och vi fick inte bara gå ifrån ståndet.
På väg hem i slutet av en händelserik och välyckad dag så stannade vi på Max och tog oss varsin LowCarb burgare.
Ja Eira fick smaka av oss inte en egen. En sak vet jag säkert efter vårat Max besök så fick dom verkligen nått att svära över de stressade stackars små sommarvikarerna.
Det krävs en Maxanställd till att kunna vara så besvärlig och omständig i sin beställning som just min Hamburgerflippare var.

Inga kommentarer: