måndag 14 september 2009

Favoritleken?

Jag tror at detta är Eiras favoritlek inte för att hon gör den oftast utan på grund av tiden och koncentrationen hon lägger ned.
Måste ju skryta lite hon har faktiskt trätt ringar på pinne sedan hon var 11 månader ;-)



Nu i eftermiddags var det så att jag donade på i köket och lillan i vardagsrummet plötsligt hör jag ett ursinnigt gallskrik där inne ifrån och jag rusar snabbt till henne.
Hon står vid bordet och kämpar med rasande frustration att få över en ring på pinnen men det blev svårt eftersom pinnen är hög lillan är kort och den stod en bit in på bordet.

Det är så att när hennes nåd bestämt sig för något och det kommer hinder i vägen då blir hon lite småtokig men ger inte upp.
Jag gjorde som jag gjort flera gånger tidigare jag lyfter ned anordningen på golvet och hon sätter sig och med stor koncentration så trär hon på ring efter ring, och snabbt går det.


En gång till!
Gång på gång bygger hon på med ringar tömmer ut dom och börjar om.


En cd med barnsånger går på i bakgrunden och hon tar ibland pauser tittar upp och headbangar lite.


Det här kan hon syssla med ett bra tag trots att jag aldrig sett henne som en tålamodig liten härskare så vittnat hennes fader om att hon vid ett tillfälle suttit sysselsatt med detta i en halvtimme.



Skoj skoj skoj!

2 kommentarer:

capemill sa...

Vad är det jag skådar i bakgrunden??? Är det en platt vuxen leksak?

Familjen Knas sa...

*suckar* ja du så går det när man har en prylgalen karl...

;-)