onsdag 30 september 2009

Våldsgästning hos mormorsmor och mormorsfar

Härom dagen så var vi och hälsade på hos mormor Mary och morfar Kjell det var jättemysigt och jag hoppas att vi får till det att göra ett nytt besök snart igen.


Kakmonstret Eira imponeras av kakfatet pekar och visar vem hon tycker har gjort sig mest förtjänt av en muffins.



MoHaHaHa! Segerns sötma äntligen har hon den yttersta makten i sina små knubbiga händer.
Finns knappast något roligare än att stjäla fjärrkontroller..


Mmm Namn man man!



Busfröet tycker det är roligt att busa och stjäla saker hon räcker retsamt fram sin fångst och lådsas att hon ger den tillbaka för att snabbt dra tillbaka den skratta och springa iväg ivrigt tittandes sig över axeln för att se om hon blir förföljd.


jepp lillan har en snuttefilt med döskallar på

En sak som hon tahit efter sin storasyster Wynja är att leka bakom gardiner även hon tycker det är helfestligt.

Här hemma leker hon ofta med sina små kastruller och lagar mat sen så bjuder hon på gosakerna, idag när jag hämtade henne på dagis så stod hon med ryggen emot mig i lekrummet när jag kom.
På golvet satt fröknarna som Eira höll bjudning för hon gav dom delar ur plastservisen och var en riktigt ivrig liten värdinna.
-Eira Eira?
Nä hon la inte märkte till att jag stod bakom henne jag knackade henne på Axeln några gånger tills att hon till slut vände sig om.
Hon tittade förvånat och begrundande på mig sen så sprack henne ansikte upp i ett stort leende och så kramade hon om mig.
Jag älskar att hämta henne på dagis jag ser då verkligen att hon blir glad över att se mig :-D

2 kommentarer:

Mikael Åkesson sa...

Hm, frågan är om hon blir kock eller artist? Svårt att avgöra i nuläget... Men det ena behöver väl i och för sig inte utesluta det andra!

Emelie sa...

Hej!
Min son har samma snuttefilt som din dotter. Han har haft två för att vi alltid ska ha en som reserv. Nu har han dock tappat bort den ena och jag köpte dem via tradera så vet inte var de finns att köpa egentligen.
Så jag undrar var du köpt din dotters snuttefilt? :)
mvh
Emelie

(familjenwigsten.blogg.se)