måndag 12 januari 2009

Bvc och semlor

Nu på fm så har vi varit i väg till bvc, var en månad sedan lillan senast blev vägd och hon har gått upp bra.
Senast vägde hon 6630 och nu ca 7430 gram eftersom sköterskan glömde bort att fylla i hennes kort så skriver jag cirka. Hur som helst det viktigaste är ju att hon går upp som hon ska coh nu så följer den lilla damen sin kurva fint.
Idag fick jag ett bevis på att hon ärvt sin fars tjockskallighet, när jag efter vägningen skulle klä på henne så tog hon sats och skallade mig över munnen. Jag började nästan att grina men Eira verkade inte märka av händelsen alls, inte ned en min visade hon att märkte av något. Själv så fick jag fläskläpp.

Efter bvc så åkte vi till ica för att köpa tandkräm men väl där så vart det som vanligt att vi fyllde åtminstone en kassa helt.
Vårat Ica har en lite speciell fasad när det var nyrenoverat så sa pappa att det nu ser ut som ett kinensisk glädjehus


Lillan var på gott humör hela tiden fast att hon var jättetrött väl hemma så somnade hon med detsamma




Knappt hade vi hunnit in i affären fören lyckan blev total, jepp semlorna har kommit!


Semlorna är från Lindhs bageri, det är det ända märket på Ica som har mjukt bröd utan tillsatser, i alla fall som vi hittat. Konstigt nog så är det skitsvårt att hitta något så enkelt som bröd utan tillsatser men som tur är så har vi Lindhs bröd.
Förr hade vi inte sådana problem men sedan älsklingen läste Den hemliga kocken av Mats-Eric Nilsson och blivit en mer medveten konsument så vänd och vrids det på varenda innehållsförteckning. Jag har ännu inte läst boken är väl lite rädd för att börja bry mig för mycket men jag tar ändå friheten att tipsa om den då jag sett att den finns för enbart 39 kr nu på http://www.adlibris.com/



Förutom att det är bra att undvika tillsatser så är brödet riktigt gott och saftigt.

Den hemlige kockens hemsida. http://www.hemligekocken.se/

Inga kommentarer: