onsdag 21 januari 2009

Måndag

Måndag morron vart väldigt stressig jag skulle ju med brorsan på sjukhuset och han hade tid klockan 8 för att sätta nål. Amning, ovana att stressa och morgon trafiken försenade mig men det gick bra endå. På grund av onödiga omständigheter så var vi tvungen att bli kvar på sjukhuset flera timmar, eftersom det kändes som att lillans matdepåer skulle sprängas så ringdes hon och faderskapet in till sjukhuset. Plötsligt vart vi ett stort följe förutom Mikka/Brorsan och jag var det Mamma, Mikkas assistent Robert och så Karln och Eira som satt och väntade på att Mikka skulle få komma in på njurröntken.

Lillan i knäet på Mikka, momma Mokklar tyckte för övrigt att Eira var så tung, *fnys* hon väger ju knappt 7½kilo.


När Mikka äntligen blivit klar med sina grundliga undersökningar så mötte vi Micke och Eira i korridoren, dom var uppe och vandrade för en viss pappa skämdes så.
När mina älsklingar blivit ensama ja förutom okända andra folk i väntrummet så satte våran ljuva lilla dotter igång med att lägga av de mest högljuda mördarbrakarna. Som Micke beskrev, de lät som något en vuxen tog i för att få det att låta så högt som möjligt. Övertygad om att alla trodde att det var han och inte den söta lilla bebisen i hans nä som släppte väder så flydde han fältet.

Yes the force is strong in young padawan learner Eira!


Än en gång tänkte vi ta och testa lite potatismos, eftersom det var så traumatiskt äckligt för henne sist så har vi inte stressat på med smakisarna.

Mmm mat!


Nä fy det var lika illa även denna gång..



Helt seriöst jag klev in och mötes av denna syn, fick han att hålla posen och han med ett foto. Jepp det var en pappa och Eira dag!


Idag Onsdag så har hon fått sin tredje smakis även den med potatis. Tänker nu strunta i att försöka pracka på henne mer potäter, visst man ska pröva en sorts rätt i en vecka men vi vill ju inte skrämma henne från att äta helt. förmodligen kommer hennes avsky att gå över och förhoppningsvis så är det potatismosen hon så starkt ogillar, är det på det viset så kanske det går bättre med något annat. Blir nog morotspuré nästa gång, ska bli intressant att se om hon då blir nöjd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista bilden är missvisande o det grövsta! Jag ser ju totalbakis ut, vilket inte var fallet. Jag hade ju bara sovit för lite...

Fint inlägg f.ö., som vanligt...;)

Familjen Knas sa...

Haha ja du har din bakispose tänkte inte alls på det. Hehe jag tycker det ser ut som att Eira vunnit över sin far i grenarna Vara Vaken länge, Aktivera Förälder, Du och jag en hel förmidda ihop...


Spänk you very much *pöss*

Anonym sa...

Hmmm, vår bvc-tjej säger att det räcker att testa maten i tre-fyra dagar... & det har funkat för både Sydney & Sheena...
Morot borde bli mer poppis än potatis iaf, det e ju lite sötare... här e barngröten & päron mest poppis för tillfället... *s*