onsdag 21 januari 2009

Igår

Liten trött och irriterad Igår var vi och firade Göran på hans 32års dag, lagom tills att vi skulle åka så var lillan riktigt trött och bra less. Vi skämtade om att hon nog skulle göra sin pryl dvs sitta vaken i bilen och stirra fram tills att vi är två minuter från målet. Då brukar hon sluta ögonen och somna och inte alls uppskatta att färden tar slut. Och jo det var precis vad som hände. Hon somnade bara en liten bit från Göran och Petra. Vilket ledde till att hon inte var på sitt bästa humör men ändå förvånansvärt nöjd, men hon är ju bra social och tycker om att träffa folk.

På sistone så tycker jag att hon har blivit lite gnälligare tror att det kan förklaras med utvecklingsfas samt att hon så ofta har problem med sin nästäppa. Vet att jag kan bli otroligt frustrerad och less när jag är täppt. När det låter för jobbigt så ger vi henne koksaltsdroppar, det har blivit ett ångestladdat moment eftersom Eira tycker att det är värre än potatismos. Hon blir så ledsen och hysterisk att det känns som att man begår övergrepp på henne.
Idag så invigde vi näsfridan, gav henne först näsdroppar och sög sedan med dennna geniala uppfinning ut en hel del snor.
Tyvärr så var detta bland det hemskaste lillan varit med om, försökte att skynda mig så fort som bara den men fy vad vi gjorde henne olycklig. Eira blir aldrig så där olycklig hon är nästan alltid så lätt att trösta ja om det inte gäller magknip då men nu så var gränsen nådd tyckte hon.

Så där lugn som bebisen på bilden är var absolut inte Eira men jäklar vilken fantstisk uppfinning!



På förmiddan så var man lite mer nöjd


3 kommentarer:

Anonym sa...

Lillan gör en fantastisk min på näst sista kortet. Hon är sig inte riktigt lik faktiskt. Men söt ändå så det gör inget ;)

Anonym sa...

Hmm, hon påminner lite om sin kusin Lukas på bilden tror jag. Jo...

Familjen Knas sa...

Ja du har nog rätt, tyckte jag med att hon såg lite annorlunda ut mot för hur hon brukar men lik någon.Ja kanske är det Lukas som hon påminner om på det kortet :-)